بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آینده نشر از آن نشر دیجیتال است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توسعه تجارت الکترونیک وگسترش مرزهای آن به سمت تامین انواع نیازهای زندگی انسان، خرید اینترنتی یکی از امور معمول زندگی روزمره انسان شهری شده است.

امروز بسیاری افراد ترجیح می‌دهند در عوض جستجو در مراکز خرید و صرف زمان و انرژی بسیار برای خرید مایحتاج خود، در خانه یا پشت میز کار خود بنشینند و با گشت‌وگذار در میان هزاران فروشگاه الکترونیکی موجود، که انواع کالاهای مورد نیاز انسان از کتاب و پوشاک و لوازم منزل گرفته تا خواروبار و خوراکی را عرضه می‌کنند، تنها با لمس چند دکمه کالای مورد نظرشان را سفارش دهند و درب منزل خود تحویل بگیرند. از بین کالاهایی که امکان خرید آن در فضای وب وجود دارد شاید خرید مایحتاج آشپزخانه جزو تازه‌ترین‌ها باشند؛ و این نوع فروشگاه‌ها هنوز ظرفیت گسترش بالایی دارند که با صرف اندکی خلاقیت می‌توان نتایج خوبی از این رهگذر حاصل کرد.

امسال یکی از فعالان بخش «ناشران دیجیتال» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فروشگاه اینترنتی «شُکا» (SHOKA) است که به عرضه انواع محصولات وطنی مانند شیرینی‌های سنتی، زعفران، چای و عسل اشتغال دارد. تولیدکنندگان این محصولات از طریق وبسایت موردنظر مستقیما سفارش مشتریان را دریافت و اقدام به ارسال آن می‌کنند.

برادران کشاورز که راه‌اندازی این کسب‌وکار اینترنتی را عهده‌دار بوده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز فناوری اطلاعات ضمن تشریح عملکرد این فروشگاه الکترونیکی، با اشاره به حضور خود در 5 دوره نمایشگاه کتاب، وضعیت فعلی مدیریت رسانه‌های دیجیتال را مثبت ارزیابی کردند.

هادی کشاورز درخصوص مزیت‌های این دوره از نمایشگاه گفت: امسال بازدیدکنندگان می‌توانند بن‌‌های خود را در بخش دیجیتال خرج کنند در حالی که سال‌های گذشته این امکان فراهم نبود و این حرکت رو به جلویی در جهت رشد کسب و کارهای الکترونیکی است. علاوه بر این طی سال‌های گذشته اجاره بهای غرفه‌های بخش دیجیتال بسیار بیشتر از ناشران سنتی بود و امسال این مبلغ مساوی شده است و ما از این بابت قدردان اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان نمایشگاه هستیم.

داوود کشاورز با اشاره به دوری بخش ناشران دیجیتال از شبستان و ناشران عمومی اظهار کرد: در بخش دیجیتال تبلیغات نداریم و این مورد جزو اشکالات این بخش است، چون ما برای معرفی محصول خود مجبور شدیم از بنرهای تبلیغاتی استفاده کنیم؛ درحالی که به نظر من تبلیغات رادیو نمایشگاه که از بلندگوهای محوطه پخش می‌شود بسیار موثرتر است و ما در مکان فعلی از آن محروم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ناشران الکترونیکی در دنیای امروز خاطرنشان کرد: امروز نشر دیجیتال در انتشار اطلاعات و اخبار سهمی همپایه کتاب دارد و چه بسا به زودی از آن پیشی خواهد گرفت، اما وزارت ارشاد هنوز این همپایگی را به رسمیت نشناخته و تکلیف آن با ناشران دیجیتال هنوز معلوم نیست.

وی افزود: دستگاه متولی فرهنگ کشور باید خیلی بیش از اینها به نشر دیجیتال بها بدهد چرا که آینده نشر از آن نشر دیجیتال است.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب تهران امسال عرصه رقابت صدها فروشگاه الکترونیکی در عرضه انواع محصولات دیجیتال و غیردیجیتال است که برای آشنایی با آنها کافی‌ست سری به بخش «ناشران دیجیتال» در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزنید. ناشران دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب امسال به شمار می‌رود که هرروز از 10 صبح تا 10 شب در محوطه شمالی مصلا نزدیک به ایستگاه متروی مصلا میزبان دوستداران کتاب است.

منبع: وبسایت سرآمد https://www.saramad.ir

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده