بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نشان سرآمد مرجعی برای سنجش عیار محتوای دیجیتال

امروزه شناسایی برترین های هر پدیده و حوزه ای، به خصوص در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال، نیاز به آزمون و خطاها و هزینه های فراوان دارد. جدا از سوء استفاده از عنوان های جعلی و فرضی که بوسیله آن تخلفات و شاکیان زیادی در این فضا پدید می آید، لزوم ساماندهی فعالان واقعی این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است.


در این امر از اولین سوالاتی که شاید در ذهن مخاطبان پدید آید این است که کدام محصول، محتوا و پایگاه مورد اعتماد است و می بایست آنرا بهترین بدانیم؟ آیا مرجعی برای سنجش عیار فعالیت در این فضا وجود دارد؟ چگونه ادعای تولید کننده ، عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات را مبنی بر ارائه برترین در نوع خود باور کنیم؟

فعالیت خود را در عرصه رسانه های دیجیتال چگونه محک بزنیم؟ آیا فضایی برای رقابت سالم فعالان این حوزه وجود دارد؟ اولویت های مورد نیاز موضوعی و محتوایی جهت تولید محصول در کشور چیست؟ چه آثار و تولیداتی مناسب برای استفاده در سازمان ها و مراکز فرهنگی می باشد؟ و سوالات فروانی از این دست که می طلبد مراکز ذیربط با ورود جدی به این موضوع دغدغه تولید و عرضه کنندگان و مخاطبان این حوزه را پاسخگو باشد و با تمهیدات لازم، زمینه را برای رده بندی و معرفی آثار فاخر در بخش های مختلف موضوعی و ساختاری مشخص نماید. طبیعتاً یکی از اقدامات اصولی برگزاری جشنواره ها و مسابقات ملی و بین المللی در حوزه های موضوعی و قالب های مختلف ارائه محتوا می باشد. مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با توجه به این مهم از سال 86 برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف را در دستور کار خود قرار داد تا تولید کنندگان آثار بتوانند در فضایی کارشناسی شده به رقابت با یکدیگر بپردازند و از این مجرا مورد ارزیابی قرار گیرند و زمینه برای ارتقای تولیدات و محصولات از نظر کمی و کیفی و هم افزایی آنها فراهم آید. در همین راستا تهیه و تولید نشانی ملی که بتواند علامت کیفیت بالای خدمات و محتوای ارائه شده در فضای مجازی باشد مد نظر قرار گرفت. تندیس معروف رسانه ساخته شد تا گواهی و نشانی مبنی بر بهترین بودن در فضای مجازی باشد. این تندیس در سه کیفیت و رنگ طلایی و نقره ای و برنزی برای مقام های اول تا سوم و مزین به نشان رسانه در بالای آن ساخته شد. در پنج دوره های جشنواره این تندیس ها با تغییرات جزئی درساخت و مواد در مراسم باشکوه به برگزیدگان اهدا می شد. در حال حاضر با توجه سیاست انسجام در ارائه خدمات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در قالب پرتال جامع سرآمد و لزوم شناسایی این نام و نشان برای عموم کاربران و همچنین لزوم هدایت و حمایت در قالب سیاست های سرآمد نشان های سرآمد به برگزیدگان تقدیم می گردد. نشان های سرآمد با تغییراتی نسبت به تندیس های قبل در تقسیم بندی های جدید برای اولین بار در اختتامیه جشنواره ششم در تالار وحدت به برگزیدگان اهدا شد.

  • نشان عالی سرآمد این نشان به فاخرترین، مهم ترین و تأثیرگذارترین اثر، محتوا و یا خدمات در فضای مجازی تعلق می گیرد و از نظر کیفیت شاخص ترین نشان جشنواره می باشد. این نشان در سال فقط به یک محصول یا خدمت تعلق می گیرد. و تا کنون در تمام ادوار فقط یک اثر موفق به دریافت آن شده است.
  • نشان زرین سرآمد این نشان به بهترین اثر در بخش ها، موضوعات محتوایی مختلف و عنوان های داوری مختلف تعریف شده برای جشنواره ملی رسانه های دیجیتال تعلق می گیرد .
  • نشان بلورین سرآمد نشان مذکور به برترین آثار در جشنواره های موضوعی مختلف تعلق می گیرد و آثاری که در جشنواره ملی رسانه های دیجیتال حائز رتبه دوم در بخش ها و عناوین مختلف می شوند صاحب این نشان می شوند .
  • نشان سیمین سرآمد در پاره ای از جشنوارهای موضوعی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که موضوع آن از اولویت های فرعی فعالیت های مرکز می باشند نشان سیمین به برگزیدگان اهدا می شود. همچنین این نشان به برگزیدگان حائز رتبه سوم در بخش های مختلف جشنواره ملی رسانه های دیجیتال اهدا می شود .
  • نشان برتر و شایسته تقدیر برای کسب کنندگان رتبه های بعدی در جشنواره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برترین های جشنواره ها از اولویت حمایتی برخوردارند و مرکزفناوری اطلاعات و رسانه های دییجتال به حمایت از ایشان همچون سنوات قبل اهتمام می ورزد . این نشان ها گوشه ای از ارادت و قدردانی ما در پاسداشت فعالیت و زحمات تولید کنندگان و عرضه کنندگان محتوا و خدمات در کشور می باشد.

منبع: وبسایت سرآمد https://www.saramad.ir

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده